21 Ocak 2008 Pazartesi

Kamu'nun kapısı penceresi...

Sonunda e-devlet hizmetlerine ulaşım e-devlet kapısı denilen bir proje ile tek çatı altına toplanacak, kapının logosu da seçilmiş (solda). Ancak e-devlet hizmetleri kapısına kavuşmuş olsa da pencerelerden kurtulamadığı gibi gittikçe batıyor.

Ne demek istediğimi anlamışsınızdır, maalesef e-devlet hizmetlerinin hemen hepsi belli bir koordinasyon ve standardizasyon denetiminden geçmeden inşa edildiğinden her kurum kendi imkanlarıyla bir şeyler ortaya çıkarıp vatandaşa sunuyor.

Ancak pek çok e-devlet hizmetine vatandaşların erişebilmesi için ücretli olarak satılan Windows işletim sisteminin internet tarayıcısını kullanma zorunluluğu getiriliyor. Bu da ücretsiz ve kamuya açık özgür standartları kullanan işletim sistemleri ve tarayıcıları kullanan vatandaşları bu hizmetlerden mahrum bırakıyor. Bu açıkca kamu kurumları açısından ciddi bir hukuki sorun oluşturuyor, çünkü devlet vatandaşına kamu hizmeti alabilmesi için özel bir şirketin ürününü satın almasını şart koşmuş oluyor. Bu konuda BİMER aracılığı ile yapılan bilgilendirme ve uyarılar hiç bir pratik çözümle sonuçlanmıyor maalesef.

Gerçekte bu sorunu çözmek Tubitak-UEKAE gibi bir kuruma denetleme yetkisi verilerek ve bir yönetmelik ile basit çerçeve standartlar belirlenerek zaman içinde çözülebilecek olsa da bu konuda hiçbir adım atılmıyor olması sorunun hep ileriye ötelenerek katlanmasına neden oluyor.

Sonuçta bu konuda kamu'nun adım atmasını beklersek daha çok bekleriz, onun için özgür yazılım gönüllülerinin bu konuda sesini bir şekilde duyurması gerekiyor. Sizce neler yapabiliriz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder