4 Şubat 2009 Çarşamba

KDE4'e Merhaba

Pardus ile KDE4 kullanmak için 4.2 sürümünü bekliyordum, tahmin ettiğim gibi geçen hafta sonu depoya girince yüklemek istedim ama 2008.2 sürümünün çıkış günü ertesine denk geldiğinden yoğunluktan olsa gerek bir süre depolara ulaşamadım. Sonraki gün tekrar denedim ve önce test deposuna bakıp paketleri görünce oradan yüklemek için test deposunu ekledim, meğerse 2008 deposunda da varmış, sonra ihtiyacım olmayan paketleri de kuracak bir yöntem olan tüm kde4 bileşenini (pisi it -c ...) kurmaya çalıştım, baktım ki uzun sürecek, kotayı da yiyor en temel paketleri kurayım dedim.

Kurulumdan hemen sonra bir paketi kurmayı (kdebase4-runtime) unuttuğum için (neden bağımlılık verilmemiş hala anlayamadım) hiçbir ikon görünmediği gibi ayarlarda ikonları ayarlayabileceğim bölüm de yoktu. Bir süre başka yerlerde çözüm ararken bayağı zaman kaybettim. İlgili paketi kurunca düzeldi. Sonra baktım herşey İngilizce ve dil seçeneklerinde Türkçe yok, meğerse dil paketine de bağımlılık verilmemiş onuda ayrıca indirince Türkçe seçebildim.

Sonuçta IRC kanalındaki yardımseverlerin de yol göstermesiyle kurulumu hallettim ve birkaç gündür kullanıyorum. Ancak KDE4 henüz dikensiz gül bahçesi değil.

Sonra giriş ekranını beğenmedim çünkü otomatik giriş yapmıyordu, hemen ayarlardan giriş ayarlarını değiştirdim ve yeniden başlattım. Ama masaüstü açılmadı konsolda kaldım. Hemen her kullanıcının yapması gereken şeyi yaparak /var/log/ altındaki log kayıtlarında bir ipucu aramaya başladım. /var/log/daemon.log dosyasında kdm ile ilgili mesajlardan yola çıkarak sorunu anladım, meğerse giriş yöneticisi ayarları kendi ayar dosyasını bozuyormuş :) Bunu halledip bugzillaya bildirdim. Bkz: http://bugs.pardus.org.tr/show_bug.cgi?id=9144

İki gündür de bir iki plasma çökmesi dışında önemli bir hata ile karşılaşmadım. Sadece masaüstü saati sürekli 00:00 gösteriyor ama henüz bunun üzerine düşmedim.

KDE4.2'yi KDE 3.5 ile karşılaştırırsam ilk göze çarpan olumsuz yönü yavaş olması. Özellikle açılış süresinde hissedilebilir bir yavaşlama var, bazen çalışma zamanında da yavaşlama hissettim ama sürekli olmadığı için çok göze batmıyor. İlk göze çarpan değişiklik ise masaüstü kullanımında. Masaüstünde tamamen şeffaf bir pencere içinde istediğiniz dizin içeriğini yerleştirebiliyorsunuz, panellerin ise yönetimi değişmiş, her panelin sağındaki salyangoz işareti :D ile açılan yönetim menüsünden panelleri ayarlamak daha kolaylaşmış. Tabii bir de masaüstü efektleri var, aslında kısa bir süre kullanıp kapattım zira bayağı ağırlaştırdı sistemi, hemen Compiz'i açtım. Sanki Compiz KDE4 ile daha hızlı çalışıyormuş gibi geldi bana, belki KDE efektlerinden sonra öyle hissetmiş olabilirim. (Celeron Dual Core 2.4 - 2GB RAM - Nvidia 7100 onboard GPU)

Sonuçta KDE4 güzel ve şık ama eski bilgisayarlarda nasıl bir performansı olacak merak ediyorum, ancak öyle görünüyor ki Pardus 2009 ile ciddi bir Xfce desteği olcak, bence artık kurulumda yüklenecek masaüstünü seçebilmemiz gerekiyor.

2 yorum:

  1. Linus 'ta Gnome 'a geçti Ali :P Opensource şeyler kullanın.. :)

    YanıtlaSil
  2. saat problemi bende de oldu.
    problemin sebebi ise analog saat ayarlarından iki farklı mevkinin seçilmiş olmasıydı. Sadece istanbulu seçince düzeldi.:D

    YanıtlaSil