15 Mart 2009 Pazar

Pardus'ta Xfce keyfi...

Geçen ay KDE4.2 İle bir süre KDE4 kullandım ve açıkçası Pardus 2009 için bayağı endişelendim. Çünkü 256-512MB RAM'ı olan sistem sahipleri için Pardus 2009 artık tercih edilmeyecek diye düşünmeye başladım. Buna benim gibi sistemi daha iyi olsa da masaüstünün mümkün olduğunca hızlı ve sade olmasını isteyen ve KDE4'e bu yüzden soğuk bakan kullanıcıları da ekleyince endişelenmemek elde değil.

Bu nedenle bir süredir uzaktan izlediğim Xfce'nin Pardus 2009 ile tek masaüstüm olmasına karar vermiştim. Öi e-derginin 12.sayısı editörü olunca da bu sayının teması olarak "Pardus'ta Xfce"'yi önerdim. Ne kadar doğru bir karar verdiğimi şimdi daha iyi anlıyorum çünkü Xfce temasını işleyen bir derginin editörü olarak kullanmamam düşünülemez diyerek geçen günlerde kurdum ve sonuç şu; Artık Xfce tek masaüstüm, Pardus 2009'u beklemeye gerek yok!

Xfce tüm paketleriyle birlikte 20MB civarında tutan bir indirmeyle hemen kuruluyor ve hazır hale geliyor. Çok basit ve anlaşılır bir yapısı var, içgüdüsel olarak da neyin nerede olduğunu bulmak mümkün, Xfce Ayar Yöneticisi çok basit ve en temel ayarlar kolayca yapılabiliyor. Her şeyden önemlisi %99 oranında Türkçe. Gözüme çarpan tek kusuru ise mevcut KDE uygulamalarının menülerde yol açtığı karmaşa oldu, ancak bu benim için çok önemli değil. Ayrıca pencere yöneticisinin sadeliği çok rahatsız ederse de Compiz'i açabilirsiniz.

Bence Xfce kullanmak isteyenler ellerini çabuk tutsun çünkü Pardus 2009 ile mümkün olan en sorunsuz Xfce masaüstüne sahip olmak istiyorsanız şimdiden kullanmaya başlayıp hata ve isteklerinizi geliştirme ekibine bildirmeniz lazım, ne kadar çok göz o kadar az hata :)

Kurmak için; Paket yöneticisine katkı deposunu eklemiş olmanız gerekli, sonra Xfce bileşenindeki tüm paketleri kurun.

Açmak için; Kullanıcı girişi ekranında Alt+M kısayoluyla açılan menüden Xfce seçerek kullanıcı girişi yapmalısınız (otomatik giriş yapıyorsanız da masaüstünde Ctrl+Alt+Backspace ile KDE'yi kapatıp kullanıcı girişi ekranına dönebilirsiniz.) Aynı menüdeki KDE seçeneği ile de istediğiniz zaman KDE'ye geçebilirsiniz.


5 yorum:

  1. Ben Kde den memnumum fakat denemekte fayda var.

    YanıtlaSil
  2. Aslın da Xfce sürümü çıkarılsa çok iyi olur ..

    YanıtlaSil
  3. Mrb, Xfce paketlerinin hepsini kurdum sistemi başlattım ama o menüde xfce oturumu seçeneği yok sorun ne olabilir?

    YanıtlaSil
  4. Eksik kalmış olabilir, şuraya bir bakın;

    http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Xfce_kurulumu#Xfce_Kurulumu_-_Pardus_2009

    YanıtlaSil
  5. >Mrb, Xfce paketlerinin hepsini kurdum sistemi başlattım >ama o menüde xfce oturumu seçeneği yok sorun ne olabilir?

    Sonradan fark ettim paket yöneticisini sadece grafik arayüzlü olanlara ayarlarsam 6 paket eksik kurulur tabi :) tm hallettim hocam, neden diğerlerini kurmadı bağımlılık sorunu yok mu burada?

    YanıtlaSil