30 Nisan 2009 Perşembe

Wiki'mi? Forum'mu?

Evet haklısınız, böyle soru olmaz, ikisinin de yeri ayrı. Ama bence bir dağıtımın 10 tane forumu olabilir, 50 tane topluluk sitesi olabilir ama bir tane wikisi olur. Acemi sayılabilecek bir Arch Linux kullanıcısı olarak her takıldığımda Arch Wiki'sine koşuyorum mesela, birçok Arch wiki'si olsaydı halim ne olurdu? Pardus kullanıcılarının da yapması gereken budur bence.

Her neyse, Wiki'ye sahip çıkın ve kendinizi tecrübeli hisssettiğiniz konularda da mutlaka katkı verin, hiçbirşey yapamazsanız her gün bir iki başlık okuyup imla düzeltmesi yapın. Programlama bilmiyorum Pardus'a katkı veremiyorum diye bir bahane yok!

Ama görüyorum ki kullanıcılar wiki'den çok forumlarda takılıyor ve bilgi paylaşıyor, forumlarda ve gezegenlerde yazılıp çizilenler unutulur kaybolur gider, ama wiki her zaman orada.

Bugün biraz boş zaman bulup yeni Pardus kullanıcılarının en çok takıldığı konulardan birisi olan depolama aygıtlarının bağlanma yöntemini görsel olarak açıklayan bir grafik hazırladım ve wiki'deki ilgili konuya ekledim. Tabii çizimi favorim Inkscape ile yaptım.

Tam bu yazıyı yazarken radyoda Acun'un şu reklamı çıktı; "döner mi? köfte mi?" , "bıyıklı erkek mi? bıyıksız mı?" diye soruyor ya, konu başlığı da oradan geldi :)

2 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş. Gerçekten yeni kullanıcıların ihtiyacı vardı.

    YanıtlaSil
  2. Forum tartışma alanıdır. Wiki ise artık noktası koyulmuş cevaplanmış ve çözüme ulaşmış konuların alanıdır (Bence). Aslında şöyle bir şey de düşünülebilir. Sonuca ulaşan konular forumdan wikiye aktarılabilir. Ve böylelikle okumak ve öğrenmek daha da kolaylaşır.

    YanıtlaSil