18 Haziran 2009 Perşembe

SLC profil yönetimi

Eğlence projem SLC için yazdığım az miktar kod ile aslında işin sandığımdan da kolay olacağını düşünmeye başlamıştım. Çünkü SLC'nin çekirdeği diyebileceğim konfigürasyon dosyalarını oluşturma kısmı Django sayesinde çok kolay oldu, sadece Python'un xml.dom.minidom sınıfı ile biraz cebelleştim.

Hemen bir heyecanla arayüz tasarımı yapayım dedim, her ne kadar SLC'yi arayüz barındırmayacak bir kütüphane olarak tasarlasam da bir arayüz ile kullanarak kısa sürede pratik bir şeyler ortaya çıkarabilirim diye düşünmüştüm ama biraz uğraşınca arayüz işinin daha külfetli olacağına inandım ve SLC'ye geri döneyim dedim.

Bugün bir boş vaktimde biraz kağıt üzerinde Profil yönetimi üzerine çalıştım. İki farklı profil yönetimi olsun dedim, bir tanesi konfigürasyon dosyalarının profilleri diğeri de genel profiller. Örneğin a,b,c gibi konfigürasyon dosyalarımız varsa;

Ev Profili = a.profil1, b.profil2, c.profil5, d.profil8
İş Profili = a.profil4, b.profil1, c.profil3, d.profil1
Sunucu Profili = a.profil1, b.profil3, c.profil5, d.profil2

Böylece kullanıcı bir paketin ayarlarındaki pek çok alternatifi kayıtlı tutabilecek ve istediği zaman istediği profilde bunlardan seçim yaparak kolayca kullanabilecek. Konfigürasyon profillerinin her biri kendi paketine ait diğer profillerle birlikte ayrı bir dizinde dosya olarak bulunurken ev, iş gibi genel profillerin taşıdığı konfigürasyon profilleri listesini bir text dosyada tutabilirim.

Kodlamaya geçince neler çıkacak henüz bilmiyorum tabii ki, profil yönetimi işin kendisinden daha çetrefilli olacak gibi görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder