22 Eylül 2009 Salı

Pardus seçkilerine doğru

Üzerinde çalıştığım proje hayal ettiğim gibi gerçekleşirse isteyen herkes kendi seçtiği paketlerden oluşan özel bir Pardus Kurulum ortamı oluşturabilecek. Hatta bunu küçük (-1MB) dosyalarla paylaşabilecek. Yani içinde oyunlar olan kendi kurulum DVD'nizi hazırlayabileceğiniz gibi örneğin bir başkasının hazırladığı Xfce paketlerinden oluşan seçkisini de indirip kurulum ortamı olarak inşa edebileceksiniz.

Projeye "Paso" adını verdim, bayram tatilinden önce birkaç temel Python sınıfı yazmıştım, tatilde fırsat buldukça da Qt ile arayüz hazırladım, epeydir Qt ile ilgilenmiyordum arayüz giydirmek çok zaman alan bir işmiş. Paso iki bölümden oluşuyor, hazırlama ve inşa bölümleri. Hazırlama bölümü çalışır hale geldi, inşa bölümüne ise bugün başladım.



Bir an önce temel işlevlerle kullanıma açmak için acele ediyorum, bu nedenle bazı özellikleri yazmadan bıraktım, örneğin: kayıt dosyasında xml yerine düz metin biçimi kullandım, options menüsünde olmasını istediğim seçenekleri ve hazırlama aşamasındaki exclude işlemini yazmadım, bazı ayarları koda gömdüm, inşa bölümünde de atlayarak ilerliyorum vs. En azından bir alpha seviyesine gelince sourceforge gibi bir yere GPL lisansıyla yükleyeceğim, ama tatil bitiyor, birkaç hafta bekleteceğim sanırım.

3 yorum:

  1. Bu işin bu kadar kolayca yapılmasını sağlayan bir araç gerçekten ihtiyaçtı.. Nefis bir proje olmuş gibi görünüyor, elinize sağlık, sanırım bu aracın ilk kullanıcılarından olacağım. Kolaylıklar..

    YanıtlaSil
  2. Sanırım PardusMan'in yerini alacak, hatta onu sollayacak bir şey olacak gibi. Kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil
  3. Pardusman'dan farklı bir uygulama, pardusman'ın yaptığı deplardan iso oluşturmaya yarıyor, paso ise kurulu sistemi temel alıyor.

    YanıtlaSil