26 Kasım 2009 Perşembe

Inkscape'de yapmıştım ama hangi efektleri kullanmıştım?

Bir arkadaş Inkscape'te yaptığı bir belgede hangi efektleri kullandığını unutmuş ve belgeyi bana gönderdi. Görünüme bakıp efektleri tahmin etmek benim için de zor ama çok şükür SVG biçimi açık bir standart :)

Shift+Ctrl+X İle Inkscape'in XML düzenleyicisini açıp bakınca hangi nesnede hangi efektlerin kullanıldığını görmek çok kolay, resimdeki örnekte "text3892" adlı nesnenin özelliklerinde 2974 numaralı filtrenin kullanıldığını yazıyor, XML ağacında üstte yer alan 2974 numaralı filtreyi açınca da filtrenin hangi efektlerden oluştuğunu görmek ve efektlerin değerlerine ulaşmak mümkün.


Arkadaş text2970 numaralı nesnedeki efektleri merak ediyordu, deneme yapmak için beleye yeni bir metin yazdım (3892) ve 2970'in "style" özelliğindeki "filter:url(#filter2974);" bölümünü 3892'ye ekledim, sonuçta aynı efektlerin uygulandığı ikinci bir metin elde ettim.

1 yorum: